پست جعبه آتش نشانی | آتش مهاران نوین آریا

راهنمای خرید و نصب جعبه آتش نشانی

راهنمای خرید و نصب جعبه آتش نشانی 800 433 آتش مهاران نوین آریا


راهنمای خرید و نصب جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی به تجهیزات آتش نشانی گفته می‌‌شود که در ساختمان های تجاری ، مسکونی ، مراکز خرید و یا هر مکان عمومی دیگر نصب می‌شود تا در هنگام آتش سوزی ها بتوان تا حدودی از بیشتر شدن حوادث جلوگیری کرد. جعبه های آتش نشانی انواع گوناگونی دارد که هر کدام مناسب با محیط و کاربری آن ها می‌باشد.

انواع جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی دارای انواع گوناگونی می‌باشد که در ادامه این متن به بررسی نوع های مختلف جعبه های آتش نشانی ‌می‌پردازیم.و پر کاربردترین و بهترین آن را به شما معرفی ‌می‌کنیم.

جعبه آتش نشانی روکار

این نوع از جعبه های آتش نشانی از بهترین و پرکاربرد ترین جعبه های آتش نشانی هستند که استفاده کردن از آنها هم بسیار آسان و هم در دسترس است. از مزایای این جعبه های روکار می‌توان به مواردی مانند ضد الکتریسیته بودن و عایق گرما و حرارت بودن اشاره کرد که اهمیت زیادی دارد و از به وجود آمدن مشکلاتی که که معمولا در پی آتش سوزی به وجود می‌آید جلوگیری می‌کند.

جعبه آتش نشانی توکار

این جعبه آتش نشانی از مقاوم ترین و بهترین انواع جعبه آتش نشانی است ، به دلیل آن که به شکل کامل وارد دیوار و هم سطح با آن می‌شود تا هم مکان کمتری را اشغال کند و هم اینکه راحت تر و قابل دسترس تر باشد. این نوع از جعبه آتش نشانی نیز دارای مزایایی می‌باشد که موجب ‌می‌شود از پرفروش ترین جعبه های آتش نشانی باشد. یکی از مزایای این جعبه ها پایه قرقره آتش نشانی مناسب است که کمک می کند تا در مواقع اضطراری بالا کشیدن ناگهانی قرقره مشکلی به وجود نیاید و شلنگ آتش نشانی آسیب نبیند. از دیگر مواردی که باعث شده این نوع از جعبه ها فروش بالایی داشته باشند و مورد استفاده بسیاری قرار بگیرند قابلیت باز شدن درب آن تا ۱۸۰ درجه است.

انتخاب جعبه آتش نشانی مناسب

اولین نکته برای انتخاب جعبه های آتش نشانی مناسب و استاندارد ضخامت ورق های آن است که در بازار جعبه های آتش نشانی با ضخامت های ۷ یا ۸ میلی متر موجود می باشد. اما حداقل ضخامت جعبه های آتش نشانی باید ۱ میلی متر باشد به این دلیل که در ورق آن هیچ گونه پیچیدگی به وجود نیاید.

جوشکاری

نکته بعدی که در خرید جعبه آتش نشانی باید به آن توجه کرد نوع جوشکاری آن است که باید ظریف و ساده باشد که این نکته هم به زیبایی جعبه آتش نشانی  کمک می‌کند و هم اینکه وزن جعبه را به حداقل می‌رساند که این مورد باعث می‌شود تا استفاده از تجهیزات داخل  آن راحت تر باشد.

قرقره

و اما مهم ترین نکته ای که هنگام خرید جعبه آتش نشانی باید به آن توجه داشت نوع و کارایی قرقره آن است که باید قوی و بدون هر گونه زدگی باشد و قبل از خرید آن باید این موارد بررسی شود تا بهترین و با کیفیت ترین محصول را خریداری کنید که در بیشتر مواقع این کار را متخصصین این زمینه انجام می‌دهند.

کپسول

جعبه آتش نشانی بعد از کپسول های آتش نشانی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین وسیله ها برای اطفاء حریق هستند که از تجهیزات مهم هستند و باید در مکان های عمومی وجود داشته باشد. این جعبه های آتش نشانی دارای انواع گوناگونی هستند که استفاده کردن از آنها هم سخت نیست و به راحتی می‌توان از آنها استفاده کرد و در مواردی که جعبه های آتش نشانی پیشرفته تر هستند نحوه استفاده از آن را روی دیوار و یا داخل جعبه می‌گذارند تا برای عموم استفاده از آن راحت باشد.

برای انتخاب جعبه آتش نشانی مناسب با خانه خود بهتر است از مشاوران و متخصصان مرتبط کمک بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشد و با مشکلات فنی و تخصصی رو به رو نشوید.

چگونگی نصب جعبه آتش نشانی

در این قسمت ماحل نصب جعبه آتش نشانی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • اگر جعبه آتش نشانی از نوع جعبه آتش نشانی توکار باشد باید توسط یک کلاف فلزی در دیوار مهار شود.و پس نصب آن باید به وسیله پیچ و رور پلاک به دیوار پشتی پیچ شود تا ثابت شود.
  • نوع دیگر جعبه آتش نشانی جعبه آتش نشانی روکار است.که نصب آن به مراتب راحت تر از نوع توکار است. ابتدا باید کاملا تراز شود و سپس به وسیله ۴ عدد رول بولت HSA سایز M6 به.دیوار متصل گرد تا مکان دقیق آن ثابت شود.
  • هنگام نصب جعبه های آتش نشانی به تراز بودن و همخوانی با محیط توجه کنید. برای اطمینان از این موضوع می‌توانید از وسیله ای به نام تراز استفاده کنید تا از صاف بودن جعبه مطمئن شوید.
  • هنگام نصب تجهیزات را ار داخل جعبه بیرون بیاورید.تا هنگام نصب آسیب نبینند و بعد از نصب آن.را دوباره داخل جعبه قرار دهید.
  • بعد از نصب جعبه آتش نشانی باید آن را توسط سلفون و یا پوشش های دیگر که مقاومت بالایی دارند بپوشانید تا از آسیب دیدن جعبه هنگام ادامه مراحل ساخت جلوگیری شود.

محل نصب جعبه آتش نشانی

محل نصب کردن جعبه آتش نشانی در ساختمان ها و یا مکان های پر رفت و آمد باید اصولی و طبق استاندارد های جهانی باشد تا دسترسی به آن راحت تر و در مواقع اضطراری کار کردن به آن برای عموم راحت باشد. این جعبه ها با توجه به محل نصبشان باید با فاصله هایی اصولی و درست کنار بکدیگر قرار بگیرند تا بهتر بتوان از آنها استفاده کرد.

اگر چه انتخاب و خرید جعبه آتش نشانی به نیاز و هدف اصلی شما بستگی دارد اما اگر درک درستی از محصول مورد نیاز خود نداشته باشید ، ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شوید. پس با کارشناسان ایمن ترافیک در تماس باشید ، تا آنها شما را در جهت خریدی بهتر راهنمایی کنند.